טיפים לחג השבועות

1.      להימנע מדילוג על ארוחות - חשוב להימנע מדילוג על ארוחות במטרה "לקזז את הקלוריות של היום", זכרו את עקרון "חלון ההזדמנויות" שנפתח ונסגר כל שעתיים. חשוב לאכול בזמן ולהפנים כי הגוף אינו מסוגל לקלוט את רוב הקלוריות של היום בארוחה אחת, הגוף פשוט יפנה את הקלוריות שאינו מסוגל לקלוט למאגרי השומן. בנוסף, כך תוכלו להגיע מאוזנים ולא מורעבים לארוחה ולשלוט בכמויות.

2.      תאום ציפיות לחג - מרבית האנשים בתקופה של חגים מעלים במשקל, המלצתי: חשוב להגדיר את המטרה בחג לשמור על המשקל ולתאם צפיות עם עצמכם לקראת השקילה הקרובה על מנת לא להתאכזב וגם להרשות לכם ליהנות מהארוחה ומהאווירה של החג.

3.      שתייה - הקפידו לשתות כוס מים לפני כל ארוחה - "לשטוף ידיים ולשתות כוס מים ", 6 ארוחות = 6 כוסות מים + 1 כוס בבוקר ו - 1 כוס לפני השינה. ימים חמים, לשתות כוס וחצי עד 2 כוסות מים לפני כל ארוחה. בכדי להגיע לארוחת החג רוויים. הגוף עלול להתבלבל מין צמא לרעב ולגרום לכם לצרוך מהשניים ובכך "לנפח את הקיבה".

4.      שלבו פעילות גופנית בחג - תשתדלי לשלב פעילות גופנית או טיול רגלי על מנת לסייע לגוף להגביר את חילוף החומרים במנוחה. אימוני כוח מאוד יעילים בשימור הצרכים האנרגטיים של הגוף ושימור מסת השריר.

5.      שינה - הקפידו על מסגרת שינה של לפחות 7 שעות שינה ברוב ימות השבוע ובעיקר לפני החג בכדי לסייע לאזן את מנגנון השובע ולהגביר את המוטיבציה לשלב אימון. עייפות גורמת להורדת המוטיבציה לאימון ומגבירה את הצורך לאכול בעיקר פחמימות פשוטות כגון עוגות וממתקים.

6.      חריגה מבורכת - הגדירו את החג כחריגה קלורית מבורכת שבה אתם מרשים לעצמכם לחרוג וזה מצוין גם ליישום העקרונות לטווח רחוק, ירידה במשקל, שמירה על המשקל והכי חשוב הנאה מהאוכל ומהחג בתנאי שבשלושת הימים לאחר מכן אתם חוזרים למאזן הקלורי תקין וליישום שאר העקרונות של פירמידת החיים הטובים – תזמון, שינה, שתיה, כושר וכו...

7.      גבינות מופחתות שומן - גבינת ריקוטה 5% עשירה בסידן , מופחתת קלוריות ושומן רווי, מתאימה מאוד לאפייה. יוגורט או שמנת קלה במקום שמנת, שמן קנולה במקום חמאה או מרגרינה. גבינה צהובה 9% במקום רגילה.

8.      ירקות - השקיעו בחיתוך של ירקות בשלל צבעים, השקיעו בהגשה של הירקות ובסידורן על מנת להגביר את החשק לאכול. אנחנו אוהבים לאכול עם העיניים וסידור צבעוני ומרשים של ירקות יצור עניין. השתמשו במטבלים של גבינות מופחתות שומן כגון יוגורטים.

9.      לרגישים ללקטוז - מוצרי חלב מופחתי לקטוז הם גבינות קשות, קוטג', יוגורט, יוגורט עיזים, גבינות עיזים, תחליפי סויה.

10.  שמרו על מסגרת - הרישום היומי מסייע בהעלאת המודעות והמוטיבציה לשמור על אורח חיים בריא, רשמו באתר ותברכו את השדון שיגיע, מגיע לכם ליהנות מהאוכל ומהחג. לא לפחד להישקל לאחר החג בייחוד אם עשיתם תאום ציפיות עם עצמכם והגדרתם שהמטרה היא שמירה על המשקל.

חג בריא, פעיל ושמח

מורן לסקוב דיאטן קליני ומדריך כושר גופני

4goodlife