כיצד להקטין את הסיכוי להידקר על ידי מחבל

בתקופה סוערת שבה אנשים נדקרים למוות בכל יום, נוצרת מציאות שמשבשת את תחושת הביטחון שלנו כתושבים וכהורים. תחושה זו מפריעה להתנהלות נורמטיבית יום יומית.

כנער חוויתי את תחושת חוסר הביטחון כאשר נתקלתי במספר אירועים בהם התקוטטי עם נערים.

בתקופה זו בגיל 17, קבלתי החלטה שעלי לרכוש כלים להתמודד עם אירועים מסוג זה ואף ללמוד כיצד להימנע מהם.

לפניכם מספר כללים שיסייעו לכם ולילדכם להקטין את הסיכוי להידקר ע"י מחבל:

א. מניעה – שלב ראשון הוא ללמוד להימנע. דפוס ההתנהגות של המחבלים כיום הוא מפגע בודד אשר לוקח סכין בעודו מחפש קורבן. הקורבן יכול להיות איש ביטחון או נער או נערה או אישה. בדרך כלל האדם הראשון הקרוב אליו לאחר שקיבל את ההחלטה להתחיל לדקור. תשתדלו לא להסתובב באזורים בהם הסיכון הוא גבוה להידקר, מרבית הדקירות עד כה קרו באזור ירושלים והתעדכנו מהם האזורים הנחשבים ל"אזורים חמים" והימנעו מלהיות בהם בשלב זה. סוג נוסף של פיגוע הוא פיגוע דריסה. הימנעו מעמידה בתחנות אוטובוס או רכבת שאינן ממוגנות או היו ערניים ומוכנים לבצע מילוט במידה ומגיע רכב חשוד.

ב. יכולת לשיפור עמדה בקרב – יכולת לשיפור עמדה בקרב הינה יכולת להשתמש בכלי נשק טוב יותר לפני הקרב או במהלכו. למשל: אם זיהיתם אדם חשוד שניגש לכיוונכם, במצב כזה יש לכם מספר אפשרויות:

1.      להימלט מהמקום ולהזעיק עזרה.

2.      לשפר עמדה ולאחוז בכלי להגנה עצמית כגון: גז מדמיע, מקל, אקדח עם רישיון,

3.      אנשים בעלי ידע בהגנה עצמית יכולים להשתמש בגופם ככלי נשק להגנה והתקפה.

ג. להתכונן לקרב – "לי זה לא יקרה" לצערי הפך למשפט מופרך במדינת ישראל והסיכוי שאזרח ישראלי היום יידקר, גבוה בהרבה משאר המדינות הנאורות. קחו יוזמה והירשמו לחוג להגנה עצמית שמלמד כיצד להתגונן בפני דוקר חמוש בסכין או בגרזן או במקל, התמידו להתאמן לפחות פעמיים בשבוע ולשלוח את ילדכם לפעילות מסוג זה. זה יכול להציל את חייכם וחייהם בדיוק כפי שחובתו של כל הורה שילדו ילמד לשחות, חובתו היא שילדו ילמד להגן על עצמו אם בחציה בכביש או ברכיבה על אופניים או בהליכה על המדרכה או לא לפתוח את הדלת לאדם זר כאשר אין מבוגר בבית כך גם במציאות הקשה היום, הגנה עצמית עולה לראש סדר העדיפות שלנו כהורים וכאזרחים.

ד. למדו כיצד להשתמש במקל לצורך הגנה עצמית – שימוש במקל לצורך הגנה עצמית היא הדרך המהירה ביותר והחוקית שבו ניתן להתגונן בפני מפגע עם סכין. המקל אינו נחשב לנשק בדרגת סיכון של סכין ולכן ניתן לשאת אותו אתכם. המקל נפוץ וזמין כמעט בכל מקום כך שגם אם נקלעתם לאירוע, סריקה מהירה ותוכלו לזהות מקל בו תוכלו להשתמש מול התוקף. המקל ארוך מהסכין כך שניתן להלחם עם המחבל החמוש בסכין בלי שיצליח להתקרב לכדי דקירה. גרף הלימוד להגנה סכין מול מקל הוא מהמהירים ביותר כך שתזדקקו רק ל3-4 אימונים מצילי חיים.

כ – 20 שנה אני מדריך קרב מגע בהם הדרכתי בצבא, בכוחות הביטחון וקבוצות שונות בחו"ל.

שיטת קרב – מגע הינה שיטה ישראלית אותה פיתח אימי שדה אור עוד מלפני קום המדינה. אימי היה ראש מדור קרב מגע וכושר גופני הראשון בצה"ל וסייע להכין את הלוחמים לקרב בלחימה פנים מול פנים. כיום שיטת קרב – מגע נחשבת לשיטה היעילה ביותר להגנה עצמית בעולם כולו ומיושמת ע"י צבאות רבים ברחבי העולם.

אני מאוד ממליץ להירשם בעצמכם ולרשום את ילדכם לחוג קרב מגע או קורס לקרב מגע בו מדריכים מוסמכים יוכלו לאמן אתכם ואת ילדכם ולהעניק לכם כלים מצילי חיים.

ישר כוח, עם ישראל חי, עם ישראל חזק ועם ישראל ימשיך לחיות ולהגן על עצמו. אמן!!!

 https://youtu.be/kxHZeeVdZeQ


בברכה

מורן לסקוב מדריך קרב מגע, דיאטן קליני ומדריך כושר גופני.